Succé för Ramboll Stockholm halvmarathon

Lördagen den 7/9 fylldes Stockholms gator av 13 500 löpare från hela världen på Ramboll Stockholm halvmarathon. Under gynnsamma förutsättningar, peppig stämning och med mycket spring i benen genomfördes halvmaran på Stockholms gator. Nytt för i år var att löparna genom att ladda ner ShapeRunner kunde få Tommy Åström som coach och guide i lurarna under loppet.

Ramboll Stockholm halvmarathon

- Det var otroligt bra stämning och kul att se så många Ramboll Running Society-tröjor och en stad klädd i Rambollblått. Vi springer på den infrastruktur och i den stad vi är med och utvecklar och det kan alla göra. Vill man inte springa ett lopp är staden utmärkt som löparbana alla andra dagar också, säger Niklas Sörensen, vd för Ramboll.

Att delta i loppet innebär en unik möjlighet att få springa på avstängda gator i Stockholm.

- För varje lopp jag springer blir det bara roligare och det är också vår ambition – att bidra till maxade upplevelser för deltagarna och att göra det till en folkfest både för de som springer och för publiken. Ramboll Stockholm halvmarathon är ett lopp där deltagandet ökar i en tid med otroligt hård konkurrens mellan loppen, det känns fantastiskt, säger Carmen Wargborn, ansvarig för sponsring på Ramboll.

Bilder

Fler bilder från Ramboll Stockholm halvmarathon finns i vårt nyhetsrum. Fri användning, ange ”Bild från Ramboll, fotograf Joakim Ström”.

Resultat

Vi säger grattis till alla som genomförde årets lopp och vill också rikta ett extra stort grattis till de löpare som tog sig hela vägen upp på prispallen.

Första, andra och tredje plats bland damer: Johanna Eriksson, Charlotte Andersson och Nikolina Sustic Stankovic. Och bland herrar: Mustafa Mohammed, som också satte banrekord, Olle Walleräng och Ebba Tulu Chala.

Här hittar du resultaten för samtliga löpare.

Se alla resultat direkt i mobilen

Ladda ner appen Ramboll Stockholm Halvmarathon. I appen kan man se hur det gick för sina favoritlöpare och det finns även karta, nyheter och tävlingsinformation.

Ladda ner appen för Android.

Ladda ner appen för iOs.

Presskontakt: Boel Bengtsson, PR-ansvarig

+46 76 125 72 87, boel.bengtsson@ramboll.se

Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Vi kallar det Engineering for life. Ramboll är en samhällsrådgivare som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.

Ramboll har 15.500 experter i 35 länder, 2.000 av dessa arbetar i Sverige.

ramboll.se

Citat

Det var otroligt bra stämning och kul att se så många Ramboll Running Society-tröjor och en stad klädd i Rambollblått. Vi springer på den infrastruktur och i den stad vi är med och utvecklar och det kan alla göra. Vill man inte springa ett lopp är staden utmärkt som löparbana alla andra dagar också.
Niklas Sörensen, vd för Ramboll
För varje lopp jag springer blir det bara roligare och det är också vår ambition – att bidra till maxade upplevelser för deltagarna och att göra det till en folkfest både för de som springer och för publiken. Ramboll Stockholm halvmarathon är ett lopp där deltagandet ökar i en tid med otroligt hård konkurrens mellan loppen, det känns fantastiskt.
Carmen Wargborn, ansvarig för sponsring på Ramboll.