It’s paté time! Ridderheims släpper nya smaker lagom till höstmyset.

Report this content

Det är skoj med paté! Kanske låter det som en gammal slogan hämtad från 70-talet, men det är det inte. Utan snarare något som Ridderheims produktutvecklare verkar ha haft som arbetsdevis när man tagit fram totalt nio helt nya smaker och tre nya tillbehör i sitt uppskattade paté-sortiment. Det märks att det ligger en stor yrkes och arbetsglädje bakom de nya produkterna som snart finns i en butik nära dig.

– Somliga kanske tycker att paté är lite gammalmodigt och de har alldeles rätt, säger Mikael Lith som är kategorichef för chark på Ridderheims. Man har konstaterat att sumererna både uppfann och gillade paté, redan så tidigt som på 1700-talet f Kr. Så det är en gammal och traditionsfylld produkt. Det finns en anledning att den överlevt årtusenden. Det är ju så gott med paté, menar Mikael Lith.

Genom varumärket Tante Juliette, vars patéer tillverkas i Belgien, har man på Ridderheims förnyat denna traditionsrika maträtt, helt i linje med den innovationsanda som präglar företaget.

– Det nya sortimentet innehåller spännande smakkombinationer som t ex hjort med äpple och rådjur med armagnac, men också starka självständiga smaker som fasan, murkla och anklevermousse.

De mest innovativa exemplen hittar du i våra säsongspatéer. “Halloween” är smaksatt med pumpa och apelsin och “Christmas” har kryddats med äpple och kanel. Hösten i övrigt är givetvis också en bra tid för paté. Den fungerar både som en delikatess för sig själv eller varför inte som förrätt.

Till de nya patéerna kommer också nya tillbehör, tre confiter: kaktusfikon, mango/apelsin och cumberland.

De nya patéerna och tillbehören finns i butik från och med vecka 48.
Ca pris i butik: 16,90- 26,90/ hg

För smakprover eller frågor, kontakta Mikael Lith, kategorichef för chark på Ridderheims & Falbygdens, tel. 0703-473081.

Ridderheims & Falbygdens mål är att erbjuda Nordens mest spännande delikatesskoncept. Tack vare ett brett utbud av högkvalitativa produkter och starka varumärken har Ridderheims & Falbygdens intagit en marknadsledande position i utvecklingen av nya delikatesser och innovativa idéer. Ridderheims & Falbygdens är en affärsenhet inom Atria-koncernen och har tillsammans 242 anställda och en omsättning på ca 1 miljard SEK. Huvudkontoret ligger i Sisjön, Göteborg.

Taggar: