Kenth Hanssen tar över som försäljnings- och marknadschef på RLS Global AB

Kenth Hanssen kommer senast från Lindorff Sverige AB, där han hade rollen som försäljnings- och marknadschef. Kenth har en gedigen erfarenhet inom försäljning och marknadsföring och har tidigare arbetat på bland annat Dale Carnegie, där han tränat andra bolag inom försäljning och ledarskap, samt som försäljningschef på mediabolaget MTG. Han skall nu leda försäljning och marknadsarbete med ambitionen att skapa en stabil intäktsbas för den pågående expansionen. Målsättningarna är att stärka bolagets roll på en global marknad och att ta bolaget till en ledande position i branschen. Initialt kommer kraften att vara riktad mot att bygga upp försäljningen på den nordiska markanden.

– Det är oerhört roligt att Kenth väljer att ansluta sig till bolaget. Det kommer ge oss den kraft som krävs för att realisera vår offensiva affärsplan. Jag är säker på att vi härigenom kommer få en effektiv utrullning av våra produkter och att vi genom Kenths stora erfarenhet kommer att ligga i den yttersta framkanten med avseende på bolagets affärsutveckling, säger Fredrik Florberger, vd.

Kenth fortsätter med att ge sin bild av uppdraget:
– Jag ser med stor tillförsikt fram emot att vara en del av denna spännande ut-maning och få förmånen att företräda produkter som skapar så positiva värden för människor. Rubicon Life Science är ett spännande bolag som har en potential att växa med både befintliga produkter och med nya som ligger i startgroparna för att sätta avtryck i branschen.

Fredrik Florberger avslutar med att understryka att bolaget nu står mitt uppe i ett omfattande
affärsutvecklingsarbete för att kunna presentera nya produkter och försäljningska-naler.
– Tempot i vår omställning och expansion av bolaget skall vidmakthållas. Vi har fantastiska möjligheter att nå goda resultat med det team som nu leder bola-get. Genom att engagera alla kompetenser i arbetet att paketera våra pro-dukter och metoder, kan vi säkerställa att vi i slutändan får ut maximal kund-nytta. Jag ser mycket positivt på framtiden men inser också att vi står inför spännande utmaningar.

Fredrik Florberger
E-mail: Fredrik.florberger@rubiconlifescience.se