KENTH HANSSEN TILLTRÄDER SOM NY VD FÖR RLS GLOBAL AB

Kenth Hanssen tar över som ny VD för Rubicon Life Science, då Fredrik Florberger nu lämnar sitt uppdrag efter att framgångsrikt ha tagit bolaget till AktieTorget och gjort en stark insats med att skapa förutsättningar för bolagets framtida tillväxt.

– Vi är nöjda med det arbete som Fredrik har gjort för att skapa en internationell plattform genom en snabb och affärsmässig transformation av bolaget, säger Joachim Cederblad, styrelseordförande i RLS Global AB. Det känns samtidigt naturligt att Kenth Hanssen tar över som VD med sina goda erfarenheter av att leda säljorganisationer och nu kan han bygga vidare på det han varit med om att skapa.

– Det har varit en fantastisk resa att jobba med RLS som nu har ett bra utgångsläge inför nästa fas, där ett ännu tydligare fokus på operativt säljarbete får högsta prioritet, säger Fredrik Florberger.

Kenth Hanssen är 43 år och har arbetat som sälj- och marknadschef i bolaget under två år. Han har mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom olika branscher och stor erfarenhet av att leda sälj- och marknadsorganisationer i tillväxt.

– Bolagets unika produkter inom vävnadsbevarande tandvård och sårvård bidrar starkt till människors livskvalitet och har en mycket stor potential på en global marknad. Jag känner mig både stolt och stimulerad av att anta denna utmaning, säger Kenth Hanssen

Joachim Cederblad
Styrelseordförande RLS Global AB
E-mail: joachim.cederblad@oskarsberg.se

RLS Global är ett medicintekniskt bolag som är inriktat på att ta fram vävnadsbevarande produkter och kostnadseffektiva behandlingar som dessutom kan minska behovet av antibiotika. RLS Global har en portfölj av starka varumärken, bl a Perisolv, Carisolv System och Kindersolv. Bolaget är noterat på Aktietorget.

Läs mer på www.rlsglobal.se.