New Carisolv® System – en ny generation tandvård

Nu lanserar Rubicon Life Science sin nya behandlingsmetod New Carisolv® System, en ny generation smart tandvård. Samtidigt sjösätter bolaget en helt ny hemsida, www.carisolvsystem.com.

Tandläkarna upplevde föregångaren Carisolv som komplicerad att arbeta med. Vi har dragit lärdom av detta och noga lyssnat på de tandläkare som varit skeptiska. Vi har också lyssnat på alla de nöjda kunder som finns i våra studier.
– Genom en omfattande analys har vi backat hela vägen för att förstå vad som behövde göras an-norlunda. Det är förklaringen till att vi lyckats ersätta tidsförlust med snabbhet och kvalitetssäkring.

Snabbare och vävnadsbevarande
– Nu har vi ett system som är effektivt och enkelt att praktisera. Inte minst har samarbetet med den tyska, världsledande borrtillverkaren Komet Dental varit avgörande för att komplettera erbjudandet. Tack vare deras unika teknologi har systemet blivit ännu snabbare och mer vävnadsbevarande, berättar VD Fredrik Florberger.
– Vi vet även att metoden uppskattas av patienterna för att den orsakar minimal smärta vid lagning av kariesangrepp och till sin natur är vävnadsbevarande, vilket ökar tandens hållbarhet och livslängd.

Lönsamt för alla
Rubicon Life Science har utvecklat det nya systemet med stöd från verksamma praktiker, representanter från forskarvärlden, tandläkare, patienter och partners. I framtidens tandvård kommer pati-enterna att i större utsträckning påverka vården. Införandet av New Carisolv System är ett sätt att gå dessa krav till mötes redan idag. New Carisolv System är en behandlingsmetod som är lönsam för både tandläkare, patienter och samhället.

Fredrik Florberger
E-mail: Fredrik.florberger@rubiconlifescience.se