REGEDENT presenterade Perisolv under EuroPerio9

En av RLS internationella samarbetspartners REGEDENT arrangerade den första vetenskapliga presentationen av Perisolv under EuroPerio9 i Amsterdam.

– Vi är mycket nöjda med vårt deltagande under konferensen. Inte minst för att vi fick en rad nya kontakter och att Perisolv väckte en stor nyfikenhet inom professionen, konstaterade Dr. Herbert Früh, Styrelseordförande för REGEDENT.

Europerio 9 gick av stapeln den 20–23 juni i Amsterdam. Det är en konferens arrangerad av EFP (European Federation of Periodontology) vart tredje år och lockar ungefär 10 000 deltagare. Den anses som den ledande konferensen om parodontologi.

RLS Global representerades av REGEDENT som genom ett samarbete med olika partners var Diamant Sponsor och förfogade över en av de större montrarna på mässan i anslutning till alla de större implantatföretagen.

Den första vetenskapliga presentationen av Perisolv skedde vid ett fullsatt Corporate forum. Professor Sigrun Eick från Universitetet i Bern berättade om hur Perisolv bryter ner biofilm. Professor Andrea Mombelli redogjorde för en stor pågående klinisk studie där en sista uppföljning av patienter sker i augusti. Han beskrev också varför det finns ett behov av denna terapi.  Professor Andrea Pilloni och Professor Vincenzo Iorio – Siciliano berättade också om sina kliniska erfarenheter och där studier ska vara helt klara senare i år.

Från RLS var marknads- och försäljningschefen Magnus Olsson på plats

– Montern var välbesökt och fick stor uppmärksamhet. Speciellt roligt var det att närvara vid ett frukostmöte där nio av Europas ledande parodontologer deltog och delade med sig av sina kunskaper och erfarenhet kring Perisolv. Dessa diskussioner visade att Perisolv har många förespråkare i branschen och att det finns flera spännande fokusområden för vårt unika preparat, kommenterar Magnus Olsson och fortsatte.

– Nu vill vi se att försäljningen av våra dentalprodukter tar fart under det kommande året. Inte minst för Perisolv men även det samarbete vi kommer påbörja under hösten med ett av världens ledande dentalföretag kring Carisolv.

Bildtext: Flera av Europas ledande parodontologer deltog under det frukostmöte REGEDENT arrangerade med fokus på Perisolvs egenskaper.

RLS Global AB är ett medicintekniskt bolag inom Life Science. Baserad på bolagets unika hypoklorit-plattform, utvecklar och säljer RLS produkter för några av våra vanligaste sjukdomar inom sår- och dentalvård. RLS har en portfölj av starka varumärken, bland andra ChloraSolv®, Perisolv® och Carisolv®. Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Erik Penser Bank är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.rlsglobal.se