RLS Global AB erhåller den första beställningen av ChloraSolv för klinisk användning

Under hösten 2019 har RLS Global arbetat intensivt på den svenska marknaden med syfte att få ChloraSolv etablerad som avtalsprodukt i regionerna. Parallellt har ett arbete inletts tillsammans med OneMed för att penetrera den marknad (kommuner och regioner) som OneMed har avtal med. RLS Global har även en dialog med internationella aktörer med syfte att sprida marknadspenetrationen på den internationella marknaden.

RLS Global har nu fått en första beställning för kliniskt användande. Beloppen är fortfarande av mindre karaktär men det är en viktig bekräftelse på att det arbete som genomförts under hösten nu börjar ge resultat.

’Vi är av uppfattningen att RLS Global under första halvåret 2020 kommer att få många positiva besked från den svenska marknaden som ett resultat av den marknadsbearbetning som inleddes under hösten 2019 och nu fortsätter enligt plan. Samtidigt har vi bara börjat resan mot att uppnå våra ambitioner om att ChloraSolv ska bli ett självklart val vid aktiv debridering av kroniska sår. ChloraSolv kommer även attt få sitt första fotfäste på ett antal internationella marknader under 2020’, säger Karin Fischer, VD RLS Global.

Handelsplats och certified adviser
Aktien är listad på Nasdaq First North sedan 17 maj 2017 och handel sker med kortnamn RLS. Dessförinnan var Bolaget noterat på Aktietorget. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon 08 463 83 00, email: certifiedadviser@penser.se.

För mer information, kontakta:
Karin Fischer, CEO
E-mail: karin.fischer@rlsglobal.se
Telefon: 0702 48 46 51
Anders Husmark, CBDO RLS Global AB
E-mail: anders.husmark@rlsglobal.se
Telefon: 0724 50 94 03

RLS Global AB RLS Global AB är ett medicintekniskt bolag inom Life Science. Baserad på bolagets unika hypoklorit-plattform, utvecklar och säljer RLS produkter för några av våra vanligaste sjukdomar inom sår- och dentalvård. RLS Global har en portfölj av starka varumärken, bland andra ChloraSolv®, Perisolv® och Carisolv®. Bolaget är noterat på Nasdaq First North med Erik Penser Bank som Certified Adviser, telefon +46 (0)8 463 83 00, email: certified adviser@penser.se. Läs mer på www.rls.global