Rubicon Life Science fattar beslut om företrädesemission

Den 16 oktober 2012 tog styrelsen i RLS Global AB (publ), med stöd av det bemyndigade som registrerades hos Bolagsverket den 27 september 2012, beslut om att genomföra en företrädesemission om högst 92 190 660 aktier, motsvarande 5 531 440 kronor före emissionskostnader. Emissionslikviden skall i huvudsak användas för att anställa personal i marknadsorganisation, marknadsföring samt kompletterande kliniska studier.

Erbjudandet i sammandrag:
– Teckning av nya aktier ska ske under perioden 27 november till 11 december 2012.
– Teckningskursen är 0,06 krona per aktie.
– Erbjudandet omfattar högst 92 190 660 aktier, vilka tecknas med stöd av teckningsrätter.

Idag har RLS Global 73 752 528 aktier.
– Aktieägare i Bolaget erhåller för varje, på avstämningsdagen, en (1) innehavd aktie fem (5) teckningsrätter. Det krävs fyra (4) teckningsrätter för att teckna en (1) ny aktie.
– Avstämningsdag hos Euroclear Sweden AB för rätt till deltagande i emissionen är den 23 november 2012. Sista dag för handel i Bolagets aktie med rätt till deltagande i emissionen är den 20 november 2012 och första dag för handel utan rätt till deltagande i emissionen är den 21 november 2012.
– Handel med teckningsrätter äger rum på Aktietorget under perioden den 27 november 2012 till och med den 6 december 2012. Aktieägare skall vända sig direkt till sin bank eller annan förvaltare med erforderliga tillstånd för att genomföra köp och försäljning av teckningsrätter. Erhållna teckningsrätter måste antingen användas för teckning senast den 11 december 2012 eller säljas senast den 6 december 2012 för att inte förfalla värdelösa.

Fredrik Florberger
E-mail: Fredrik.florberger@rubiconlifescience.se