Inbjudan till presentation av Scandics delårsrapport för första kvartalet 2020

Scandic Hotels Group bjuder in till en webbsänd presentation av delårsrapporten för första kvartalet 2020 kl 09.00 den 20 maj. Rapporten offentliggörs kl 07.30 samma dag.

Scandics VD & koncernchef Jens Mathiesen presenterar rapporten tillsammans med CFO Jan Johansson i en webbsändning och telefonkonferens. Presentationen sker på engelska.

Tid: Onsdag 20 maj 2020 kl 09.00.

Plats: Webbsändning och telefonkonferens

Telefonnummer: +46850558355 UK: +443333009269

Ring gärna in fem minuter innan start.

Webbsändningen hittar du på scandichotelsgroup.com, där även delårsrapporten och presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga.

Välkommen att lyssna in och ställa frågor.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Vikström, Director Investor Relations
Email: henrik.vikstrom@scandichotels.com

Telefon: +46 709 528006

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com

Om oss

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell i sex länder fördelat på cirka 58 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm