Konvertering av Scandics konvertibler med ett nominellt belopp om totalt 176,5 miljoner SEK till aktier

Under 2021 emitterade Scandic Hotels Group AB (publ) (”Scandic”) konvertibler med ett nominellt belopp om totalt 1 800 miljoner SEK. Konvertibler med ett nominellt belopp om totalt 176,5 miljoner SEK har konverterats till aktier. Efter konverteringen uppgår det totala nominella beloppet för de utestående konvertiblerna till 992,8 miljoner SEK.

Genom konverteringen ökar antalet aktier och röster i Scandic med 4 070 373 till totalt
196 262 360. Genom konverteringen ökar aktiekapitalet med 1 017 593,25 SEK till totalt 49 065 590 SEK.

Rasmus Blomqvist, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
E-post: rasmus.blomqvist@scandichotels.com