Scandic fortsätter att satsa på morgondagens ledare

I 22 år har Scandic utbildat framtida ledare genom det interna ledarskapsprogrammet, Talent@Scandic. Nyligen utsågs 23 talanger från bolagets fem marknader att genomgå en sju månaders intensiv kompetensutveckling ledd av branschrepresentanter, mentorer och ledarutvecklingschefer.

Talent@Scandic är ett välkänt ledarskapsprogram inom den nordiska besöksnäringen. Varje år identifierar Scandics koncernledning de fokusområden och projekt som deltagarna i Talent@Scandic ska fördjupa sig i utifrån bolagets strategi och inriktning. Talangerna får också utbildning i projektledning, finansiell kunskap samt kommersiell, ledarskaps- och operativ utveckling. Dessutom kommer de att matchas med mentorer från Scandics organisation för att få vägledning under programmets gång.

- På Scandic har vi ett stort fokus på kompetens- och ledarskapsutveckling. Vi har haft vårt ledarskapsprogram i över två decennier och det har tydligt visat hur kompetens- och ledarskapsutveckling av våra medarbetare lägger grunden för hur vi som företag mår och presterar, samt skapar starka och effektiva ledare. Jag ser mycket fram emot att följa utvecklingen av våra framtida ledare och jag är övertygad om att de kommer att gå långt inom Scandic, säger Jens Mathiesen, vd & koncernchef för Scandic Hotels Group.

- Att fortsätta investera i våra medarbetare och vårt talangprogram genom att utbilda och inspirera till att bli goda förebilder och starka ledare i framtiden är oerhört viktigt för oss på Scandic. Utbildning är ett område där vi investerar mycket tid och resurser för att skapa rätt förutsättningar för människor att lyckas som ledare inom Scandic såväl som på det personliga planet. Nu erbjuder vi våra talanger ett smörgåsbord av kunskap, träning och mängder av inspiration för att efter sju månader ha 23 nya medarbetare som är redo att ta sig an ledarrollen, säger Maud Samuelsson, Group HR Manager och ansvarig för ledarutveckling på Scandic Hotels Group.

Talent@Scandic-programmet bygger på Scandics ledarskapskompass och begreppen Empower, Build trust, Inspire och Collaborate, de grundläggande principerna för bolagets ledarskapsutveckling.

Oscar Brehmer, Communication Manager, Scandic Hotels Group
oscar.brehmer@scandichotels.com
Telefon: +46 721 709 297

Maud Samuelsson, Group HR Manager
Email: maud.samuelsson@scandichotels.com

Snabbfakta

Nyligen utsågs 23 talanger från Scandics fem marknader att genomgå en sju månaders intensiv kompetensutveckling ledd av branschrepresentanter, mentorer och ledarutvecklingschefer.

Citat

På Scandic har vi ett stort fokus på kompetens- och ledarskapsutveckling. Vi har haft vårt ledarskapsprogram i över två decennier och det har tydligt visat hur kompetens- och ledarskapsutveckling av våra medarbetare lägger grunden för hur vi som företag mår och presterar, samt skapar starka och effektiva ledare. Jag ser mycket fram emot att följa utvecklingen av våra framtida ledare och jag är övertygad om att de kommer att gå långt inom Scandic.
Jens Mathiesen, vd & koncernchef för Scandic Hotels Group
Att fortsätta investera i våra medarbetare och vårt talangprogram genom att utbilda och inspirera till att bli goda förebilder och starka ledare i framtiden är oerhört viktigt för oss på Scandic. Utbildning är ett område där vi investerar mycket tid och resurser för att skapa rätt förutsättningar för människor att lyckas som ledare inom Scandic såväl som på det personliga planet. Nu erbjuder vi våra talanger ett smörgåsbord av kunskap, träning och mängder av inspiration för att efter sju månader ha 23 nya medarbetare som är redo att ta sig an ledarrollen.