Scandic publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2019

Idag publicerar Scandic års- och hållbarhetsredovisning för 2019. Den finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.scandichotelsgroup.com.

Års och- hållbarhetsredovisning i tryckt format går att beställas via Oscar Brehmer, Communication Manager på oscar.brehmer@scandichotels.com. Dessa tillgängliggörs från 11 Juni 2020.

Denna information är sådan information som Scandic Hotels Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 maj 2020 kl. 16.55 CET

Henrik Vikström, Director Investor Relations
henrik.vikstrom@scandichotels.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.