Scandic publicerar årsredovisning för 2017

Idag publicerar Scandic årsredovisningen för 2017.

Årsredovisningen, som även omfattar hållbarhetsredovisning, finns tillgänglig på bolagets webbplats, www.scandichotelsgroup.com.

Tryckta årsredovisningar går att beställa via ir@scandichotels.com. Dessa finns tillgängliga från den 13 april.

Denna information är sådan information som Scandic Hotels Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 mars kl. 16.45 CET.

För mer information, kontakta:

Henrik Vikström, Director Investor Relations
E-post: henrik.vikstrom@scandichotels.com
Mobil: +46 70 952 80 06

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 16 000 medarbetare och med ett nätverk av drygt 280 hotell fördelat på cirka 55 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com