Valberedningen inför Scandics årsstämma 2021 utsedd

Valberedningen inför Scandics årsstämma 2021 utgörs enligt valberedningens instruktion av Scandics tre största aktieägare per den 31 augusti, 2020 samt styrelsens ordförande och har följande sammansättning:

• Karl Swartling, Stena Sessan AB, valberedningens ordförande

• Dick Bergqvist, AMF Försäkringar & Fonder

• Olof Cato, Formica Capital AB

• Per G. Braathen, styrelsens ordförande i Scandic Hotels Group

• Camilla Köhler, valberedningens sekreterare i Scandic Hotels Group

Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till nominationcommittee@scandichotels.com senast den 31 december 2020.

Årsstämman kommer att äga rum måndagen den 10 maj, 2021 på Vasateatern, Scandic Grand Central i Stockholm.

Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
henrik.vikstrom@scandichotels.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.

www.scandichotelsgroup.se