Bokslutskommuniké Sectra AB (publ)

Bokslutskommuniké Sectra AB (publ) för verksamhetsåret 1998/99 Året i korthet Omsättningen uppgick till 182,9 MSEK (162,5 MSEK) Resultat efter finansiella poster uppgick till 21,3 MSEK (17,9 MSEK) Vinsten per aktie uppgick till 1,61 SEK (1,63 SEK) Bolagets B-aktie noterades den 3 mars 1999 på Stockholms Fondbörs O-lista. I samband med noteringen genomfördes en nyemission Som första svenska företag efter Ericsson erhöll Sectra ett internationellt typgodkännande av en GSM-telefon Sectra har till Riverside County Regional Medical Center i Californien, levererat och driftsatt ett av de största filmfria bildhanteringssystemen för civil sjukvård i USA Sectra har genomfört en första leverans av framtidens flygkommunikationssystem. Systemet, som delvis baseras på Håkan Lans uppmärksammade teknik, förväntas bli världsstandard ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/07/19990607BIT00250/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/1999/06/07/19990607BIT00250/bit0002.pdf Hela rapporten