Delårsrapport Sectra AB (publ) för perioden maj - oktober 1999

Delårsrapport Sectra AB (publ) för perioden maj - oktober 1999 Perioden i korthet (maj-oktober 1998 inom parentes) *Omsättningen för första halvåret ökade med 10 procent till 79,6 MSEK (72,6) varav 66,0 MSEK under andra kvartalet. *Resultatet efter finansiella poster uppgick till 0,7 MSEK (1,1), varav 7,5 MSEK under andra kvartalet. *Vinsten per aktie uppgick till 0,05 SEK (0,08). *Orderingången uppgick till 125,4 MSEK varav 61,3 MSEK under andra kvartalet. Viktiga händelser under andra kvartalet *Sectra har erhållit en order från Namdal Sykehus i Norge på 4,5 MNOK för Picture Archiving and Communication System (PACS). *Sectra har erhållit den första exportordern på avlyssningssäkra GSM-telefonen Sectra Tiger, ca 40 MSEK, från norska försvaret. Tiger-telefonen har lanserats för civila användare på mässan Telecom ´99 i Genève. *Sectra har den 7 oktober tecknat ett Letter of Intent rörande förvärv av Radisoft AB som tillverkar radiologiska informations- system. Förvärvet har fullföljts efter rapportperiodens utgång. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/14/19991214BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/14/19991214BIT00050/bit0002.pdf