Delårsrapport Sectra AB (publ) för perioden maj - oktober 2000

Delårsrapport Sectra AB (publ) för perioden maj - oktober 2000 Perioden i korthet (maj 1999 - oktober 1999 inom parentes) * Omsättningen ökade med 34 procent till 106,6 Mkr (79,6). * Resultatet före skatt uppgick till 9,9 Mkr (0,7). * Vinsten per aktie ökade till 0,22 kr ( 0,05). * Orderingången ökade med 56 procent till 195,1 Mkr (125,4). Viktiga händelser under andra kvartalet * Sectras arbetsstation för digital röntgen rankas högst i internationell vetenskaplig studie. * Den amerikanska försvarsorganisationen USEUCOM beställer den avlyssningssäkra telefonen Sectra Tiger. * Sectra lanserar CitySurfer, en mobil informationsterminal i fickformat, och erhåller i samband med detta en order på CitySurfer från den amerikanska nätoperatören CUE Corporation. * Den internationella expansionen fortsätter och Sectra öppnar kontor i Italien och Danmark. Viktig händelse efter kvartalets utgång * Sectra presenterar ett digitalt mammografisystem baserat på en helt ny teknik. Med 5 gånger lägre stråldos uppnås samma höga bildkvalitet som med dagens filmbaserade system. @ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00110/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00110/bit0002.pdf Hela rapporten