Ökat institutionellt ägande i Sectra

Ökat institutionellt ägande i Sectra Utländska institutionella investerare visar ett stort intresse för IT- och medicinteknikföretaget Sectra AB. Capital Group och Schroders Investment Management, förvärvar totalt 540.000 B-aktier av Sectras huvudägargrupp. Detta motsvarar ca 1,7 procent av kapital och 1,0 procent av röster. - Ägarspridningen sker i linje med Sectras strategi att öka det institutionella ägandet i samband med bolagets internationalisering. Det breddade institutionella ägandet förväntas ytterligare öka marknadens förtroende för bolaget, säger Jan-Olof Brüer, koncernchef och VD för Sectra AB. Transaktionen har genomförts av H&Q Technology. För ytterligare information kontakta: Koncernchef Jan-Olof Brüer, Sectra AB, 013-23 52 09, job@sectra.se eller Torbjörn Gunnarsson, Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB, 08-696 17 00. Välkommen till vår hemsida: http://www.sectra.se Sectras verksamhet Sectra har sedan mitten av 80-talet framgångsrikt bedrivit utveckling och försäljning av högteknologiska IT- och telekomprodukter. Idag omfattar verksamheten produkter inom medicinska system, avlyssningssäkra kommunikationssystem och trådlösa informationssystem. Sectra AB ligger i Mjärdevi Science Park i Linköping och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Verksamhet bedrivs i sex länder och antalet medarbetare är ca 170. Omsättningen uppgick helåret 99/00 till 192 Mkr. Sedan mars 1999 är Sectra noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/30/20010330BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/30/20010330BIT00250/bit0002.pdf