Per Unell blir VD för Sectra Communications

Per Unell blir VD för Sectra Communications Per Unell har utsetts till VD för Sectra Communications AB, ett dotterbolag till IT- och telekomföretaget Sectra AB i Linköping. Per Unell, 34 år, är civilingenjör och har arbetat på Sectra sedan 1992. Han är sedan ett år tillbaka affärsområdeschef och vice VD för Sectra Communications. Sectra Communications utvecklar och säljer avlyssningssäkra mobila kommunikationssystem och höghastighetskryptering för tele- och datalinjer. Ett av företagets produkter är den avlyssningssäkra GSM-telefonen Sectra Tiger, som har sålts till svenska och norska försvaret samt beställts av flera civila företag. För ytterligare information kontakta: Sectra AB, Jan-Olof Brüer, VD och koncernchef, tel 013-23 52 09, job@sectra.se Välkommen till vår hemsida: http://www.sectra.se Sectras verksamhet Sectra har sedan mitten av 80-talet framgångsrikt bedrivit utveckling och försäljning av högteknologiska produkter inom medicinsk IT och telekom. Idag omfattar verksamheten produkter inom medicinska bildhanteringssystem, avlyssningssäkra kommunikationssystem och trådlösa informationssystem. Sectra AB ligger i Mjärdevi Science Park i Linköping och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Verksamhet bedrivs i fem länder och antalet medarbetare är 165. Omsättningen uppgick helåret 98/99 till 183 Mkr. Sedan i mars 1999 är Sectra noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/27/20000427BIT00430/bit0002.pdf