Sectra erhåller ny order från Namdal Sykehus

Sectra erhåller ny order från Namdal Sykehus Sectra Norge AS signerar ett kontrakt på 4,5 MNOK (ca 4,7 MSEK; 549.000 Euro) med Namdal Sykehus i Namsos, Norge. Kontraktet inkluderar ett Picture Archiving and Communication System (PACS) för utbyggnad av den digitala röntgenavdelningen vid sjukhuset. "Jag är mycket nöjd med valet, då ett redan etablerat gott samarbete på detta sätt också kan fortsätta in i det nya årtusendet", säger klinikchef Claes- Göran Lönnroth. Han ser även framför sig ett större samarbete mellan sjukhusen i regionen, då den nya digitala avdelningen ska kopplas till det regionala hälsonätet. "Vi är särskilt glada för detta kontrakt, då det visar att goda relationer och kreativt samarbete skapar tillit mellan leverantör och kund", säger Åge Sjåfjell verkställande direktör för Sectra Norge AS. Sectra Norge AS har tidigare genomfört likande projekt vid Vestfold Sentral- sykehus i Tønsberg, samt vid utbyggnaden av Teleradiologi i Nordland Fylke. För ytterligera information kontakta: Sectra AB, Jan-Olof Brüer VD och koncernchef, 013 - 23 52 00, job@sectra.se Välkommen till vår hemsida http://www.sectra.se Sectras verksamhet Sectra AB är ett IT-företag som vuxit fram ur forskningen vid Linköpings Tek- niska Högskola. Bolaget har sedan mitten av 80-talet framgångsrikt bedrivit utveckling och försäljning av högteknologiska IT- och telekomprodukter. Idag omfattar verksamheten produkter inom de expansiva områdena medicinska bildhanteringssystem, avlyssningssäkra kommunikationssystem och digitala radiosystem. Sectra arbetar tillsammans med kunderna i respektive marknad för att utveckla kommersiellt starka produkter med hög teknisk kvalitet och stor användarvänlighet. Sectra är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista sedan den 3 mars 1999. Sectra´s medicinska bildverksamhet bedrivs i Sectra Imtec AB som är ett helägt dotterbolag till Sectra. Kunderna finns över hela världen och Sectra Imtec har idag dotterbolag i Norge, Finland, Tyskland och USA. Sectra Norge AS är ett helägt dotterbolag till Sectra Imtec. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/24/19990924BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/24/19990924BIT00340/bit0002.pdf