Sectra förvärvar Radisoft AB

Sectra förvärvar Radisoft AB Sectra Imtec AB och Radisoft AB har tecknat ett Letter of Intent med med avsikt att Sectra förvärvar Radisoft. Betalning av förvärvet sker med egna aktier. Sectras bolagsstämma 990629 bemyndigade styrelsen att nyemittera upp till 1.000.000 aktier av serie B att användas i samband med förvärv. Intentionen är att affären ska vara avslutad innan årsskiftet. Radisoft AB med huvudkontor i Örebro utvecklar och levererar administrativa system för radiologi. Omsättningen under verksamhetåret 1998-99 var 19 MSEK och antalet anställda uppgick i medeltal till 16 personer. Sectra Imtecs verksamhet består av att leverera och utveckla system för digital hantering av röntgenbilder. Sectras verksamhet Sectra AB är ett IT-företag som vuxit fram ur forskningen vid Linköpings Tekniska Högskola. Bolaget har sedan mitten av 80-talet framgångsrikt bedrivit utveckling och försäljning av högteknologiska IT- och telekomprodukter. Idag omfattar verksamheten produkter inom de expansiva områdena medicinska bildhanteringssystem, avlyssningssäkra kommunikationssystem och digitala radiosystem. Sectra arbetar tillsammans med kunderna i respektive marknad för att utveckla kommersiellt starka produkter med hög teknisk kvalitet och stor användarvänlighet. Sectra är noterat på OM Stockholmsbörsen O-lista sedan den 3 mars 1999. Sectras medicinska bildverksamhet bedrivs i Sectra Imtec AB som är ett helägt dotterbolag till Sectra. Kunderna finns över hela världen och Sectra Imtec har idag dotterbolag i Norge, Finland, Tyskland och USA. För ytterligare information kontakta: Sectra AB, Jan-Olof BrüerVD, 013-23 52 09, job@sectra.se alt Sectra Imtec AB, Torbjörn Kronander VD, 013-23 52 27, tk@sectra.se Välkommen till vår hemsida: http://www.sectra.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/07/19991007BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/07/19991007BIT00190/bit0002.pdf