Sectra genomför aktiesplit

Sectra genomför aktiesplit IT- och medicinteknikföretaget Sectra genomför aktiesplit 3:1 som beslutades om vid ordinarie bolagsstämma den 5 juli 2000. För varje befintlig aktie erhålls två nya. Den nysplitade aktien handlas från och med fredagen den 11 augusti 2000 på OM Stockholmsbörsen. Avstämningsdag är tisdagen den 15 augusti 2000. Efter spliten finns 32.760.945 aktier i Sectra, fördelat på 2.620.692 A-aktier och 30.140.253 B-aktier. Det nya nominella värdet på aktien blir 1 krona. Spliten föregås av en fondemission genom ökning av aktiens nominella belopp från 2,50 till 3,00 kr. Fondemissionen medför en ökning av aktiekapitalet med 5,4 Mkr till 32,7 Mkr. För ytterligare information kontakta: Sectra AB, Jan-Olof Brüer, VD och koncernchef, tel 013-23 52 09, job@sectra.se Välkommen till vår hemsida: http://www.sectra.se Sectras verksamhet Sectra har sedan mitten av 80-talet framgångsrikt bedrivit utveckling och försäljning av högteknologiska medicinska IT- och telekomprodukter. Idag omfattar verksamheten produkter inom medicinska bildhanteringssystem, avlyssningssäkra kommunikationssystem och digitala radiosystem. Sectra AB ligger i Mjärdevi Science Park i Linköping och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Verksamhet bedrivs i fyra länder och antalet medarbetare är 166. Omsättningen uppgick helåret 99/00 till 192 Mkr. Sedan mars 1999 är Sectra noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/09/20000809BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/09/20000809BIT00390/bit0002.pdf