Sectra lanserar nytt internationellt serviceerbjudande för fjärrövervakning av röntgensystem

Sectra lanserar ett nytt serviceerbjudande, PACS-Guard, för användare av Sectras system för hantering och arkivering av röntgenbilder (PACS). Med PACS-Guard erbjuder Sectra nya och befintliga kunder realtidsövervakning av de verksamhetskritiska IT-systemen dygnet runt.

Lanseringen innebär att Sectra utökar sitt erbjudande för realtidsövervakning av PACS till kunder utanför Skandinavien. Erbjudandet omfattar även användare som har köpt Sectras produkter via partners. Första kunden att som ansluts till PACS-Guard är MidState Medical Center i Meriden, Connecticut, USA. MidState har nyligen infört Sectras nya tjänst inom ramen för ett femårigt service- och uppgraderingsavtal. – PACS-Guard är en viktig del av vårt arbete med att ge snabb och kostnadseffektiv service och support till våra kunder, säger John Goble, VD för Sectra North America Inc. Med vårt nya erbjudande har vi en unik möjlighet att ge service och support för produkter vi själva utvecklat, oavsett om det är vi eller någon annan som sålt dem, säger John Goble. – Vi är övertygade om att Sectra kommer att fortsätta utveckla överlägsna PACS-produkter och litar på att Sectra kommer att ge oss ännu bättre support än vad vi tidigare erhållit. PACS-Guard ger oss tryggheten att alltid kunna ge bästa möjliga service till våra patienter och remitterande kollegor, säger Dr Gary Dee, chefsradiolog vid MidState Medical Center. Sectra har nyligen tecknat flera nya service- och supportavtal med kunder i USA, bland dessa kan nämnas Willis-Knighton Health System i Shreveport, Los Angeles, och Harrison Medical Center i Bremerton, Washington. Sectras nya servicetjänst PACS-Guard kommer att visas upp på branschmässan RSNA i Chicago, 27/11–1/12 2005. Sectra finns i South Building, Hall A, monter 1356.