Sectra utser ny vd i Radisoft

Sectra utser ny vd i Radisoft Marie Ekström har utsetts till ny vd för Radisoft AB, ett dotterbolag till IT- och telekomföretaget Sectra AB i Linköping. Marie Ekström tillträder befattningen omedelbart och efterträder Rolf Eriksson, tidigare huvudägare, som avgår i samband med att företaget under hösten förvärvades av Sectra. Marie Ekström, 38 år, är utbildad systemvetare och innehar en fil.kand. i systemvetenskap från Linköpings universitet. Under åren 1985 till 1987 arbetade hon som forskningsassistent på institutionen för medicinsk informationsbehandling vid universitetet i Linköping. Därefter gick hon ut i näringslivet och arbetade med IT för sjukvården. 1996 kom Marie Ekström till Sectra som projektledare. Radisoft, med huvudkontor i Örebro, utvecklar och levererar administrativa system för radiologi. Omsättningen under verksamhetsåret 1998-99 var 19 Mkr och antalet anställda uppgick i medeltal till 16 personer. Radisoft kompletterar Sectra verksamhet inom medicinsk bildhantering. För ytterligare information kontakta: Jan-Olof Brüer, telefon 013-23 52 09, job@sectra.se Välkommen till vår hemsida: http://www.sectra.se Sectras verksamhet Sectra har sedan mitten av 80-talet framgångsrikt bedrivit utveckling och försäljning av högteknologiska IT- och telekomprodukter. Idag omfattar verksamheten produkter inom medicinska bildhanteringssystem, avlyssningssäkra kommunikationssystem och digitala radiosystem. Sectra AB ligger i Mjärdevi Science Park i Linköping och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Verksamhet bedrivs i fem länder och antalet medarbetare är 140. Omsättningen uppgick helåret 98/99 till 183 Mkr. Sedan i mars 1999 är Sectra noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/17/19991217BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/17/19991217BIT00020/bit0002.pdf