Topprankat amerikanskt sjukhus sluter flerårigt avtal med Sectra

IT- och medicinteknikföretaget Sectra har slutit ett flerårigt avtal för levererans av system för hantering av digitala röntgenbilder (PACS) samt service och support till University Hospitals i Cleveland, Ohio. Sjukhuset är bland USAs tio främsta enligt utvärderingar gjorda av Thomson Reuters, ett oberoende undersökningsföretag, och U.S. News and World Report.

University Hospitals i Cleveland, är en av de största vårdgivarna i nordöstra Ohio. Sjukhuset kommer att uppgradera till Sectras senaste PACS-generation, som är optimerad för röntgenkliniker och vårdgivare som samarbetar inom ett stort och geografiskt distribuerat nätverk. - Vi har alltid satsat på den senaste tekniken och kan därför erbjuda våra patienter vård av högsta kvalité, säger Himanshu Pandya, chef för radiologiverksamheten vid University Hospitals i Cleveland. Vi är mycket nöjda med att nu inleda ett direkt samarbete med Sectra efter att de senaste fem åren använt Sectras PACS, tillägger Himanshu Pandya. - Som ett av USAs största och modernaste sjukhus ställer University Hospitals höga krav på leverantörer och produkter, säger Tom Giordano, VD för Sectra i Nordamerika. Dessa krav kan vi möta med vår senaste PACS-generation som har fokus på hög produktivitet och effektivt samarbete inom och mellan sjukhus. För mer information om University Hospitals besök http://www.uhhospitals.org/