USAs stora vårdleverantörer fortsätter att satsa på Sectra: Sectra tecknar flerårigt avtal med ledande amerikansk vårdleverantör

ProMedica Health System, har tecknat ett femårigt serviceavtal med Sectra. ProMedica är en av USAs största vårdleverantörer och täcker 27 sjukvårdsdistrikt i Ohio och Michigan.

Avtalet innebär att Sectra kommer att tillhandahålla system för hantering av digitala röntgenbilder (PACS) och direkt service och support till ProMedicas sammanlagt nio sjukhus. Tillsammans har dessa sjukhus 15 000 anställda och täcker vårdbehovet för 2,5 miljoner patienter årligen.

- ProMedicas mål har alltid varit att leverera bästa möjliga vårdkvalité och service till sina patienter, säger John Goble, VD för Sectra i Nordamerika. Deras mål stämmer väl överens med vår satsning på förstklassig service och framtidssäkra produkter, något som vårdleverantörer runtom i USA fortsätter att uppmärksamma.

- Vi ser fram emot att samarbeta med Sectra för att fortsätta leverera effektiv vård av högsta kvalitet till våra kunder, säger Tom DellaFlora, informationschef på ProMedica Health System.

I kombination med en fortsatt utbyggnad av försäljningsorganisationen, fortsätter Sectra att erbjuda direkt service och support till alla kunder som tidigare köpt Sectra-produkter via partners.