Semcon ökar närvaro inom energi

Westinghouse utser Semcon till preferred supplier, för att stärka samarbetet kring ingenjörstjänster.

Det är det faktum att Semcon har en mängd olika tjänster inom bland annat beräkning, el, automation, kvalitetssäkring, kvalitetsledning och projektledning som är viktigt för Westinghouse val av Semcon. Idag har Westinghouse ett tiotal ingenjörer från Semcon. De är bland annat involverade i kvalitetssäkerhetsarbetet för den utökade produktionskapaciteten av nukleärt bränsle i fabriken. Semcon säkerställer att de högt ställda kvalitetskraven från både Westinghouse och myndigheter uppfylls. Projektet stöttas genom en kvalitetsledningsfunktion som säkerställer att projektet uppnår kvalitetsmålen. ‐ Vi upprättar en tydlig kvalitetsplan tillsammans med planer för verifiering och validering av hela projektet. Vår erfarenhet från läkemedelsindustrin kommer Westinghouse väl tillgodo, säger projektledaren Mats Gilbertsson, Semcon. Att Semcon är en utpekad preferred supplier till Westinghouse är en viktig milstolpe i Semcons stora energisatsning. För mer information kontakta: Mats Körner, Affärsområdesansvarig Design & Development, Semcon Caran AB, Anders Atterling, IR & PR manager, Semcon AB, +46 704 472 819