Semcon utser Erik Penser Bankaktiebolag till likviditetsgarant

Semcon AB (publ) har ingått avtal med Erik Penser Bankaktiebolag om att Erik Penser skall agera likviditetsgarant för bolagets aktie inom ramen för NASDAQ OMX Stockholms AB:s regler.

Kortfattat innebär åtagandet att likviditetsgaranten fortlöpande ställer köp- och säljkurser i Semcons aktier med en maximal spread, det vill säga skillnaden mellan köp- och säljkurs, samtidigt som likviditet tillförs i aktien genom en garanterad minimivolym av aktier på köp- och säljsidan.  Syftet är att skapa förutsättningar för en ökad handel med bolagets aktier. Uppdraget startar den 9 november 2012.

Anders Atterling, IR & PR manager, Semcon AB, 0704 -472 819

Semcon är en global partner inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har mer än 3 000 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingen­jörskonst. Koncernen hade en omsättning på 2,5 miljarder kronor 2011 och har verksamhet på fler än 45 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Ryssland