Ändring av antalet aktier och röster i Sinch AB (publ)

Stockholm, Sverige – 30 april 2024 – Sinch AB (publ), som förändrar hur världen kommunicerar genom sitt Customer Communications Cloud, meddelar idag att antalet aktier och röster i Sinch AB (publ), org.nr 556882–8908 (”Sinch”), uppgår till 843 742 236 den 30 april 2024.

Förändringen av antal aktier och röster under januari har föranletts av att 379 388 aktier har emitterats med anledning av utnyttjande av teckningsoptioner under incitamentsprogrammen LTI 2019 och LTI 2022.

Denna information är sådan information som Sinch AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, klockan 17:35 CEST den 30 april 2024.