• SKF/

Förändring i koncernledningen för fortsatt lönsam tillväxt i Indien & Sydostasien-regionen

Göteborg, 19 mars 2024: SKF tillkännager utnämningen av Mukund Vasudevan som President, Industrial Region India and Southeast Asia (ISEA). I sin roll kommer Mukund att vara ansvarig för SKFs fortsatta strategiska förändringsresa och lönsamma tillväxt i den expansiva Indien & Sydostasien-regionen.

Mukund har omfattande erfarenhet från multinationella industriella ledningspositioner, inklusive ett bevisat framgångsrikt resultat i att bygga högpresterande team. Han tillför också entreprenörsperspektiv från tidigare arbete med start-ups.

Indien & Sydostasien är en viktig region för oss där vi har höga ambitioner att växa på ett lönsamt sätt. Mukunds bakgrund och erfarenhet är mycket relevant för vår verksamhet i ISEA-regionen, och han kommer att bidra med nya perspektiv efter att ha arbetat med flera branscher, men också med tillväxtmarknader, cleantech och start-ups”, säger Rickard Gustafson, Vd och koncernchef.

”Jag ser verkligen fram emot att börja på SKF, en världsledande och innovativ leverantör till industriella och fordonskunder, och få möjligheten att bidra med min tidigare erfarenhet till våra team globalt och här i Indien & Sydostasien. Våra medarbetare i ISEA-regionen har gjort ett fantastiskt arbete med att genomföra strategin, och vi kommer att fortsätta arbeta nära tillsammans med våra partners för att uppnå våra mål”, säger Mukund Vasudevan.

Mukund börjar på SKF den 8 april och kommer efterträda Fredrik Hallen, Acting President Industrial Region ISEA. Fredrik ersatte tillfälligt Manish Bhatnagar och kommer nu att fortsätta i sin roll som Head of Finance, Controlling, IT and Digitalization, Industrial Region ISEA. Som tidigare kommunicerats har Manish Bhatnagar utnämnts till President, Industrial Region Americas.

PRESS: Carl Bjernstam, Presschef,

tel: 46 31-337 2517, mobile: 46 722-201 893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Sophie Arnius, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 8072, mobile: 46 705-908 072, e-mail: sophie.arnius@skf.com

SKF är en världsledande leverantör av innovativa lösningar som hjälper industrin att bli mer konkurrenskraftig och hållbar. Genom att göra produkterna lättare, effektivare, hållbarare och reparerbara hjälper vi kunderna att förbättra prestandan på deras roterande utrustning och minska deras miljöpåverkan. Vårt erbjudande runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, tillståndsövervakning, och tjänster. SKF grundades 1907 och finns representerat i omkring 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2023 uppgick till 103 881 MSEK och antalet anställda var 40 396. www.skf.com

® SKF is a registered trademark of the SKF Group.