• SKF/

Offentliggörande av förändring av det totala antalet röster i AB SKF

Göteborg, 30 november 2017:

Med anledning av genomförd konvertering av aktier från serie A till serie B i enlighet med bolagets bolagsordning, bekräftar AB SKF följande.

Per den 30 november uppgår bolagets aktiekapital till 1 138 377 670 kronor och det totala antalet aktier uppgår till 35 580 181 aktier av serie A och 419 770 887 aktier av serie B. Antalet röster uppgår till 77 557 270. AB SKF innehar inga egna aktier.

Denna information är sådan som AB SKF är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 november 2017 kl. 8:00.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Patrik Stenberg, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com