Offentliggörande av förändring av det totala antalet röster i AB SKF

Göteborg, 28 juni 2019: Med anledning av genomförd konvertering av aktier från serie A till serie B i enlighet med AB SKFs bolagsordning, bekräftar bolaget följande.

Per den 28 juni uppgår bolagets aktiekapital till 1 138 377 670 kronor och det totala antalet aktier uppgår till 32 735 809 aktier av serie A och 422 615 259 aktier av serie B.

Antalet röster uppgår till 74 997 334. AB SKF innehar inga egna aktier.

Denna information är sådan som AB SKF är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2019 kl 09:00.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, service och smörj-system. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillstånds-övervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 17 000 platser världen över. Försäljningen 2018 uppgick till SEK 85 713 miljoner kronor och antalet anställda var 44 428. www.skf.com