Registreringen till SKFs kapitalmarknadsdag 2020 är nu öppen

Göteborg, 28 oktober 2020: SKF välkomnar institutionella investerare, finansanalytiker och finansiell media till koncernens första virtuella kapitalmarknadsdag den 4 november kl. 13.00-16.00. Registrering för att delta görs på: https://skf.6connex.com/event/4/register.

På kapitalmarknadsdagen kommer förändringen av koncernen till ett ännu starkare SKF att förklaras och diskuteras. Detta inbegriper förändring av SKFs tillverkning, operativa förbättringar, nya affärsmodeller och teknologiinvesteringar.

Som tidigare har meddelats, utgörs talarna av Alrik Danielson, VD och koncernchef, Niclas Rosenlew, CFO and Senior Vice President, Victoria van Camp, CTO and President, Innovation and Business Development, och Kent Viitanen, President, Bearing Operations. Deltagarna kommer även ha möjlighet att ställa frågor till talarna.

Niclas Rosenlew, Senior Vice President and CFO, säger: “Vi ser fram emot att virtuellt träffa investerare, analytiker och journalister i vårt nya program för onlineevenemang, och visa hur vi har arbetat, och fortsatt kommer arbeta, för att förändra SKF till ett ännu starkare bolag.”

Inför kapitalmarknadsdagen kommer registrerade deltagare få en länk till inloggningssidan. Länken kommer att skickas till den e-postadress som angavs vid registreringen.

Media: För att boka intervju med Alrik Danielson och Niclas Rosenlew efter evenemanget, kontakta Carl Bjernstam: carl.bjernstam@skf.com / +46 722 20 18 93.

PRESS: Carl Bjernstam, SKF Group Communication,
tel: 46 31 337 2517, mobile: 46 722-201 893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Patrik Stenberg, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com