SKF emitterar obligationslån på 750 miljoner euro

Göteborg, 29 oktober 2013: SKFs nya obligationslån på 750 miljoner euro, med en kupongränta på 2,375 % och med löptid på sju år, stängde idag. Obligationen är noterad på den Officiella Listan på Luxembourg Stock Exchanges och kan handlas på Luxembourg Stock Exchanges reglerade marknad. Emissionen vann starkt intresse från marknaden och övertecknades väsentligt. Obligationen placerades hos cirka 200 internationella investerare. Intäkterna av emissionen kommer att användas främst för att refinansiera skulden avseende förvärvet av Kaydon Corporation Emissionen leddes av Citigroup, Deutsche Bank, HSBC och SEB.

MEDIA HOTLINE:  tel: 46 31-337 2400

PRESS: Rebecca Janzon, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 3880, mobile: 46 727-173880, e-mail: rebecca.janzon@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Marita Björk, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 1994, mobile: 46 705-181994, e-mail: marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2012 uppgick till 64 575 miljoner kronor och antalet anställda var 46 775. www.skf.com.

skf