SKF presenterar helårsrapport och uppdaterat strategiskt ramverk den 3 februari

Göteborg, 20 januari 2022: SKF kommer presentera sin helårsrapport och uppdaterade strategiska ramverk den 3 februari 2022.

Helårsrapporten kommer att publiceras runt klockan 8.00. Investerare, analytiker och media är välkomna att delta på en webcast, som sänds direkt och hålls på engelska, kl. 9.00–10.30.

Vänligen anslut till webcasten senast 10 minuter innan start genom följande länk eller telefonnummer.

Länk till webcast: https://www.investis-live.com/skf/61e0528c0ba3f01200044369/eadd

Telefon:                               010 884 80 16

Lösenord:                           142403

All information om helårsrapporten och det uppdaterade strategiska ramverket kommer att finnas tillgängligt på koncernens IR-sajt: https://investors.skf.com/sv

Journalister som önskar boka en intervju med Rickard Gustafson eller Niclas Rosenlew, vänligen kontakta Carl Bjernstam: carl.bjernstam@skf.com

PRESS: Carl Bjernstam, Group Communication,

tel: 46 31-337 2517, mobile: 46 722-201893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKFs uppdrag är att vara den självklara ledaren på lagermarknaden. Vi gör detta genom att erbjuda lösningar som minskar friktion och CO2-utsläpp, samtidigt som vi ökar maskinens drifttid och prestanda. Våra produkter och tjänster runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, artificiell intelligens och trådlös tillståndsövervakning. SKF finns representerat i mer än 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2020 uppgick till 74 852 MSEK och antalet anställda var 40 963. www.skf.com

® SKF är ett registrerat varumärke som ägs av SKF-koncernen.

skf