SKF tillkännager förändringar i koncernledningen

Göteborg, 29 mars 2022: Victoria Van Camp, CTO och Senior Vice President, SKF Technology Development kommer att lämna SKF för att fortsätta sin karriär utanför SKF. Hon lämnar koncernledningen idag men kommer att vara kvar i en rådgivande roll under en kort övergångsperiod.

Rickard Gustafson, VD och koncernchef, says: “På SKFs vägnar skulle jag vilja tacka Victoria för hennes värdefulla bidrag under många års anställning och jag önskar henne allt gott i framtiden”.

Positionen som CTO och Senior Vice President, SKF Technology Development har under en övergångsperiod övertagits av Andrew Bell, Director, Product Development & Engineering.

En rekryteringsprocess för att identifiera en ny CTO och Senior Vice President har inletts.

PRESS: Carl Bjernstam, Group Communication,

tel: 46 31-337 2517, mobile: 46 722-201893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKFs uppdrag är att vara den självklara ledaren på lagermarknaden. Vi gör detta genom att erbjuda lösningar som minskar friktion och CO2-utsläpp, samtidigt som vi ökar maskinens drifttid och prestanda. Våra produkter och tjänster runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, artificiell intelligens och trådlös tillståndsövervakning. SKF finns representerat i mer än 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2021 uppgick till 81 732 MSEK och antalet anställda var 42 602. www.skf.com

® SKF är ett registrerat varumärke som ägs av SKF-koncernen.

skf