SKF utser Niclas Rosenlew till ny CFO

Göteborg, 30 april 2019: Niclas Rosenlew har utsetts till Senior Vice President och CFO för AB SKF. Niclas tillträder 17 juni 2019 och ersätter Christian Johansson, som lämnar SKF med omedelbar verkan, för att fortsätta sin karriär utanför koncernen.

Niclas Rosenlew är idag CFO på Basware. Han föddes 1972 och har en Masters of Science in Finance från Hanken, Svenska Handelshögskolan. Han har tidigare haft ledande befattningar på Microsoft, Nokia och Deutsche Bank.

Alrik Danielson, vd och koncernchef, säger: ”Vi är glada att kunna välkomna Niclas till SKF och vår koncernledning. Hans gedigna operationella och strategiska erfarenhet, i kombination med hans ledarskapsförmåga, kommer bidra till vår fortsatta utveckling.”

”Jag vill tacka Christian för hans värdefulla bidrag och önskar honom lycka till i hans framtida karriär.”

Alrik Danielson antar rollen som interim CFO till 17 juni 2019.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Patrik Stenberg, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com