SKF utser ny medlem i koncernledningen

Göteborg, 30 augusti 2019: SKF har utsett Thomas Fröst till ny medlem i koncernledningen från och med 1 september 2019.

Thomas har sedan 2017 innehaft positionen President, Industrial Units. I samband med utnämningen kommer hans ansvarsområde att byta namn till Industrial Technologies. Dessa förändringar återspeglar den strategiska betydelsen att fortsatt integrera alla aspekter av SKFs lösningar, inklusive tätningar och smörjsystem, i koncernens kunderbjudande.

Thomas började arbeta på SKF 1988 och har haft olika ledande positioner, inklusive Head of Industrial Seals, Marine och Marketing.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Patrik Stenberg, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com