SKF utser Sophie Arnius som ny IR-chef

Göteborg, 31 augusti 2023: Sophie Arnius har utsetts till chef för SKFs investerarrelationer och tillträder senast den 24 februari 2024. Sophie kommer närmast från Electrolux och hon efterträder Patrik Stenberg som kommer fortsätta som chef för koncernens Mergers & Acquisitions-funktion.

Sophie Arnius har stor erfarenhet från arbete gentemot finansmarknaden och med olika centrala intressenter. Hon är för närvarande chef för investerarrelationer på Electrolux och hon har tidigare haft liknande roller på Boliden och BillerudKorsnäs. Sophie kommer att rapportera till Niclas Rosenlew, Chief Financial Officer på SKF.

PRESS: Carl Bjernstam, Presschef,

tel: 46 31-337 2517, mobile: 46 722-201893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKF är en världsledande leverantör av innovativa lösningar som hjälper industrin att bli mer konkurrenskraftig och hållbar. Genom att göra produkterna lättare, effektivare, hållbarare och reparerbara hjälper vi kunderna att förbättra prestandan på deras roterande utrustning och minska deras miljöpåverkan. Vårt erbjudande runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, tillståndsövervakning, och tjänster. SKF grundades 1907 och finns representerat i omkring 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2022 uppgick till 96 933 MSEK och antalet anställda var 42 641. www.skf.com

® SKF is a registered trademark of the SKF Group.

skf