SKFs rapport för första kvartalet publiceras 26 april 2018

Göteborg, 11 april 2018: SKF-koncernens rapport för första kvartalet publiceras den 26 april 2018 runt kl 8:00.

Investerare, analytiker och journalister är välkomna att delta i en telefonkonferens, på engelska, kl. 9:00.

Vänligen ring in minst 10 minuter innan telefonkonferensen börjar på telefonnummer 08-5065 3942. Uppge att du vill delta i SKFs telefonkonferens.

All information om resultatet kommer att finnas tillgänglig på adressen: http://investors.skf.com/quarterlyreporting

Media: För att i förväg boka intervju med Alrik Danielson och Christian Johansson efter telefonkonferensen, kontakta Theo Kjellberg, e-post: theo.kjellberg@skf.com, tel. 0725-77 65 76.

PRESS: Theo Kjellberg, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 6576, mobile: 46 725-776576, e-mail: theo.kjellberg@skf.com

tel: 46 31-337 2104, mobile: 46 705-472104, e-mail: patrik.stenberg@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörj-system. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillstånds-övervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 17 000 platser världen över. Försäljningen 2017 uppgick
till SEK 77 938 miljoner kronor och antalet anställda var 45 678.
www.skf.com

skf