Specialfastigheter nominerat till utmärkelsen Security Awards 2015

Fastighetsbolaget Specialfastigheter har nominerats till priset Security Awards 2015 inom kategorin ”Årets Risk Management-arbete”. Security Awards är säkerhetsbranschens största tävling och premierar personer, organisationer, företag eller motsvarande som utvecklar branschen och som bidrar till ett säkrare samhälle.

Specialfastigheter nomineras för sitt arbete med att ta fram egenutvecklade verktyg för riskanalys och incidentrapportering samt för höga ambitioner att utveckla informationssäkerhetsarbetet med bland annat en LIS-certifiering (Ledningssystem för Informationssäkerhet).

- Vi är mycket glada och stolta över vår nominering till Security Awards 2015. Säkerhet är en av våra viktigaste frågor och vi utvecklar ständigt vårt arbete inom området. Nomineringen är en extern bekräftelse på att vi är det ledande fastighetsbolaget för verksamheter med höga säkerhetskrav, säger Mats Lindmark, säkerhetschef på Specialfastigheter.

Initiativtagare till Security Awards är tidningen Skydd & Säkerhet som genom att dela ut pris i 14 olika kategorier vill lyfta fram de goda exempel och det stora engagemang som finns i säkerhetsbranschen. Målsättningen är att sätta strålkastarljuset på de företag, lösningar och personer som på olika sätt bidrar till utveckling inom säkerhetsområdet. Efter en gallring bland många kandidater utses i varje kategori tre finalister. Vinnarna tillkännages den 17 september på Café Opera i Stockholm.

Mats Lindmark
Säkerhetschef
mats.lindmark@specialfastigheter.se

asa.hedenberg@specialfastigheter.se

Specialfastigheter äger och förvaltar fastigheter som är byggda för speciella ändamål, som till exempel kriminalvårdsfastigheter, polisfastigheter och försvarsfastigheter. Specialfastigheter ägs till 100 procent av svenska staten. Fastighetsinnehavet har en lokalarea på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter. Marknadsvärdet uppgår till ca 20 miljarder kronor. Specialfastigheter har cirka 125 medarbetare. Verksamheten bedrivs över hela Sverige. Vårt huvudkontor finns i Linköping.

Mats Lindmark