BioStock Studio: Sprint Biosciences nytillträdda vd om bolagets affärsmodell

Charlotte Leife är nytillträdd vd för Sprint Bioscience – ett bolag som arbetar med läkemedelsprojekt inom segmentet onkologi. BioStock fick möjligheten att träffa Leife för en videointervju, där hon bland annat berättade om bolagets affärsmodell, vilka erfarenheter hon tar med sig in i rollen som vd för Sprint samt vad som attraherade henne till bolaget. Under intervjun får vi också höra mer om några av bolagets projekt och hur hon ser på framtiden.

Se hela intervjun med Charlotte Leife på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

Om oss

Sprint Bioscience är ett komplett läkemedelsföretag med fokus på att utveckla nya innovativa läkemedel för att bekämpa cancer. På Sprint Bioscience identifierar vi, startar och driver projekt för läkemedelsutveckling och utlicensierar dessa i preklinisk fas till den globala läkemedelsindustrin. Denna affärsmodell ger oss möjlighet att på ett tidigt stadium pröva ett projekts kommersiella genomförbarhet.Visionen är att bygga ett svenskt långsiktigt läkemedelsbolag med spetskompetens inom preklinisk läkemedelsutveckling. Vi drivs av att kunna göra skillnad och att utveckla läkemedel som når marknaden, något som präglar all verksamhet i bolaget.

BioStock Studio: Sprint Biosciences nytillträdda vd om bolagets affärsmodell