Redeye: Sprint Bioscience - Dags att ta nästa steg

Efter ytterligare en förlängning av forskningssamarbetet med Petra Pharma börjar PIP4K2A-projektet närma sig nästa steg. Med positiva resultat från en djurmodell av AML bedömer vi att sannolikheten är hög att projektet avancerar till toxikologiska studier.

Läs mer och ladda ned analysen: https://goo.gl/ZdsSD3

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

Om oss

Sprint Bioscience är ett komplett läkemedelsföretag med fokus på att utveckla nya innovativa läkemedel för att bekämpa cancer. På Sprint Bioscience identifierar vi, startar och driver projekt för läkemedelsutveckling och utlicensierar dessa i preklinisk fas till den globala läkemedelsindustrin. Denna affärsmodell ger oss möjlighet att på ett tidigt stadium pröva ett projekts kommersiella genomförbarhet.Visionen är att bygga ett svenskt långsiktigt läkemedelsbolag med spetskompetens inom preklinisk läkemedelsutveckling. Vi drivs av att kunna göra skillnad och att utveckla läkemedel som når marknaden, något som präglar all verksamhet i bolaget.