Sprint Bioscience arrangerar digital kapitalmarknadsdag den 8 september

Sprint Bioscience AB (publ) bjuder in till digital kapitalmarknadsdag den 8 september kl 15.00-16.30. Målet med dagen är att presentera det stora medicinska behovet av nya innovativa behandlingar vid cancersjukdom, vetenskapliga genombrott, samt Sprint Bioscience framgångar inom forskningsportföljen, affärsutveckling, och affärsmodell.

Kapitalmarknadsdagen kräver ingen föranmälan och kan följas via länk. Inspelningen kommer att läggas upp i efterhand på bolagets hemsida www.sprintbioscience.com. Det mesta av innehållet kommer att hållas på svenska, men en intervju sker på engelska.

Preliminärt program:

15:00 Välkomna. Sprint Bioscience vd Erik Kinnman introducerar dagen.
15:10 Medicinskt behov av nya cancerläkemedel och nya vetenskapliga möjligheter: Intervju med Ravi Amaravadi, cancerläkare och professor vid UPENN, USA (engelskt tal)
15:30 Kommersiell potential och läkemedelsindustrins intresse av nya cancerläkemedel: Intervju med Erik Lund, affärsutvecklingskonsult Cordator, civ. ing. Tekniska högskolan, Stockholm, och med. dr. Karolinska Institutet.
15:50 Sprint Bioscience projektportfölj, CSO Martin Andersson
16:00 Intervju och frågestund om bolagets utveckling, projekt, och affärsverksamhet: Sprint Biosciences nytillträdde ordförande Björn Sjöstrand, vd Erik Kinnman, CFO Mathias Skalmstad, CSO Martin Andersson och CBO Anne-Marie Wenthzel.

Moderator är Charlotte Stjerngren från Cord Communications. Frågor kan ställas till frågestunden via mailformuläret här.

Varmt välkomna den 8 september!

Erik Kinnman, verkställande direktör, Sprint Bioscience
E-post: erik.kinnman@sprintbioscience.com

Om Sprint Bioscience
Sprint Bioscience utvecklar småmolekylära first-in-class läkemedelsprojekt med fokus på onkologi. Med en fragmentbaserad läkemedelsutvecklingsmetod utvecklar bolaget läkemedelsprojekt på ett tids- och resurseffektivt sätt som utlicensieras till globala läkemedelsbolag under den prekliniska fasen. Bolaget har framgångsrikt ingått flertalet licensavtal som uppgår till ett potentiellt värde om
747 miljoner USD i delmålsbetalningar och ytterligare i royalites på försäljning.

Bolaget har sitt säte i Stockholm med laboratorier i Huddinge. Sprint Bioscience-aktien är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market och handlas under kortnamnet SPRINT. Ytterligare information finns på bolagets hemsida; www.sprintbioscience.com.
Certified Advisor är FNCA Sweden AB ; +46 (0)8 528 00 399, info@fnca.se, www.fnca.se.