Sprint Bioscience har utsett Patrik Fagerholm till interim Chief Financial Officer

Sprint Bioscience AB (publ) har utsett Patrik Fagerholm till interim Chief Financial Officer (CFO) i samband med att Karin Almqvist Liwendahl lämnar rollen som CFO för ett nytt uppdrag utanför bolaget. Patrik tillträder sin tjänst omgående och kommer under en period att arbeta tillsammans med Karin. Patrik kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp. Rekryteringsprocessen av permanent CFO har inletts.

Patrik är utbildad Ekonomie magister från Svenska Handelshögskolan i Helsingfors och tillför Sprint Bioscience en rad olika erfarenheter från uppdrag som CFO, interim CFO och andra finansiella positioner inom stora internationella industriella verksamheter såsom Octapharma, V&S Vin och Sprit, Pernod Ricard, ElektronikGruppen, Dynasafe, Poolia samt Hifab.

Jag ser fram emot att få samarbeta med Patrik Fagerholm och ta del av hans stora erfarenhet från en mängd olika branscher. På bolagets vägnar vill jag passa på att tacka avgående CFO Karin Almqvist Liwendahl för hennes hårda arbete under de gångna åren på Sprint Bioscience och önskar henne all lycka till framöver, säger Charlotte Leife, interims vd Sprint Bioscience.

For further information, please contact:

Charlotte Leife, interim CEO, Sprint Bioscience
Tel: 46-8-411 44 55
E-mail:charlotte.leife@sprintbioscience.com

Sprint Bioscience är en del av den nya svenska läkemedelsindustrin. Bolaget har målet att ta fram läkemedelskandidater till den globala läkemedelsmarknaden inom cancerområdet på ett mer tids- och resurseffektivt sätt. Bolaget har sitt säte i Stockholm med laboratorier i Huddinge. Sprint Bioscience-aktien är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market och handlas under kortnamnet SPRINT. Ytterligare information finns på bolagets hemsida; www.sprintbioscience.com.
Certified Advisor är FNCA Sweden AB ; +46 (0)8 528 00 399, info@fnca.se, www.fnca.se.