Sprint Bioscience utser Jessica Martinsson till Chief Operating Officer

Sprint Bioscience AB (publ.) meddelar idag att Jessica Martinsson utsetts till Chief Operating Officer. Jessica Martinsson lämnade den 1 september 2020 positionen som bolagets verkställande direktör. I samband med detta meddelade styrelsen att man initierat en dialog för att säkra hennes fortsatta engagemang i bolaget, en process som nu framgångsrikt slutförts.

Jessica Martinsson är en av Sprint Biosciences grundare och ingår i bolagets ledningsgrupp. Hon utsågs till vd 2019, en position som hon nyligen lämnade i samband med att styrelsen utsåg Charlotte Leife som tillförordnad vd.

COO Jessica Martinsson och interim CEO Charlotte Leife

” Med Jessica Martinsson som återgår till sin tidigare roll som Chief Operating Officer, får vi möjlighet att ytterligare förstärka bolagets vetenskapliga arbete och än mer effektivt driva bolagets läkemedelsutveckling. Hennes gedigna erfarenhet av preklinisk läkemedelsutveckling, goda ledaregenskaper och förmågan att bygga nära relationer med våra samarbetspartners kommer även fortsättningsvis att vara ytterst värdefulla för bolagets utveckling”, säger Sprint Bioscience tf. vd, Charlotte Leife.

Charlotte Leife, tf. verkställande direktör, Sprint Bioscience
E-post: charlotte.leife@sprintbioscience.com

Sprint Bioscience är en del av den nya svenska läkemedelsindustrin. Bolaget har målet att ta fram läkemedelskandidater till den globala läkemedelsmarknaden inom cancerområdet på ett mer tids- och resurseffektivt sätt. Bolaget har sitt säte i Stockholm med laboratorier i Huddinge. Sprint Bioscience-aktien är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market och handlas under kortnamnet SPRINT. Ytterligare information finns på bolagets hemsida; www.sprintbioscience.com.
Certified Advisor är FNCA Sweden AB ; +46 (0)8 528 00 399, info@fnca.se, www.fnca.se.