Stena Bulk och Stena Line huvudpartners för North Sea Tall Ships Regatta Göteborg 2016

Välkommen ombord på ett 30-tal av världens mest spektakulära segelfartyg när Göteborg välkomnar North Sea Tall Ships Regatta Göteborg 2016. Stena Bulk och Stena Line är huvudpartners tillsammans med Göteborgs Stad när detta internationella evenemang besöker vår hemstad.

North Sea Tall Ships Regatta Göteborg 2016 går av stapeln 3-6 september och välkomnar ett 30-tal av världens mest spektakulära segelfartyg, allt från modernare segelbåtar till fullriggare på mer än 300 fot. Som huvudpartners delar Stena Bulk och Stena Line på värdskapet för detta stora internationella evenemang tillsammans med Göteborgs Stad.

“När ett evenemang med så tydlig koppling till havet och sjöfarten besöker vår hemstad är det ett privilegium att få vara delaktiga och att stödja det. Ett av målen med seglingarna är att utveckla och utbilda unga människor genom att de seglar tillsammans och vem vet, i framtiden kanske någon av dem kommer att arbeta på någon av Stenas fartyg runt om i världen, säger Erik Hånell, President & CEO Stena Bulk och Carl-Johan Hagman, Head of Shipping and Ferries at Stena och VD för Stena Line.

Tall Ship-seglingarna har organiserats sedan 1956 och är en kombination av tävling och vänskaplig samsegling. En majoritet av de omkring 1000 besättningsmännen är unga trainees och syftet är att främja kontakterna mellan unga människor från olika länder och med olika social bakgrund. Segelfartygen kommer till Götborg den 3 september efter att ha varit ute på en veckolång havskappsegling från Blyth i England. Allmänheten välkomnas ombord på fartygen vid ett evenemangsområde i Frihamnen där det också arrangeras en rad aktiviteter, underhållning och god mat. Evenemanget är öppet för alla med fri entré. Stena Line kommer att finnas på plats för att både visa upp sitt erbjudande och för att visa hur vi som företag arbetar för en hållbar framtid i Göteborg och Europa.

Följ evenemanget på:
www.tallshipsgothenburg2016.com