Stena Bulk öppnar kontor i Finland

Med de växande affärerna i den baltiska regionen och ytterligare koncentration på mer isklassat tonnage är vi stolta att meddela att vi nu öppnar Stena Bulk Finland med säte i Helsingfors.

Mauri Harki har utsetts till befraktningschef för det nya kontoret, som kommer att inrättas i centrala Helsingfors. Verksamhetens fokus kommer att vara trafiken i Östersjön och affärer med skandinaviska och ryska företag. Vårt nuvarande Moskvakontor flyttar sin verksamhet till Helsingforskontoret, som snabbt kommer att kunna täcka det ryska kontorets tidigare verksamhet. Stena Bulk London fortsätter att koncentrera sig på Nordsjö- och Medelhavsmarknaden. Ulf G. Ryder, VD Stena Bulk säger: "Vi välkomnar detta nya steg som ytterligare stärker vår strategi att agera lokalt och nära kunderna. Stena Bulk Finland får genom sin placering en naturlig roll som omfattar de baltiska staterna och våra ryska affärer från ett strategiskt geografiskt helt rätt läge med folk som vet hur man bedriver verksamhet i dessa regioner." Så snart det fulla teamet satts samman återkommer vi med namn/adresser mm.