Irene Fällström är ny kommunikationschef för Svenska Taxiförbundet

Irene Fällström har anställts som kommunikationschef inom Svenska Taxiförbundet fr o m den 21 augusti 2017.

Irene kommer närmast från en motsvarande befattning inom branschorganisationen Svensk Sjöfart. Irene har tidigare arbetat bland annat inom Fastighetsägarna Sverige samt Svenskt Näringsliv.

Claudio Skubla, Förbundsdirektör Svenska Taxiförbundet:

- Vi är mycket glada att hälsa Irene välkommen till förbundet. Med hennes breda kompetens inom kommunikation får vi ökade möjligheter att möta de tuffa utmaningar som branschen står inför.

- Taxinäringen har en viktig roll för utvecklingen av hållbara städer, en levande landsbygd och arbetet med att nå miljömålen. Samtidigt brottas branschen med höga kostnader och ogynnsamma skattevillkor.

Förbundsdirektör

Svenska Taxiförbundet företräder Sveriges taxiföretag. Bakom oss står nära 230 beställningscentraler, vilket motsvarar cirka 70 procent av taxibranschen. Konkurrens på lika villkor och ett ökat miljö- och trafiksäkerhetsarbete i branschen, är exempel på frågor som Förbundet driver. Vi har också tagit en aktiv roll i kollektivtrafikbranschens arbete med syfte att öka andelen kollektivtrafik och därmed bidra till en hållbar tillväxt för Sverige.