Nollvision för färdtjänsten

Välkommen till Svenska Taxiförbundets seminarium "Nollvision för färdtjänsten" i Almedalen måndag 29 juni kl. 10.30.

Massmedierna rapporterar om klagomål på färdtjänsten. Brukare har släppts av vid fel ställe, vilket är besvärande för samtliga inblandade. Men att peka finger mot varandra löser inte problemen, tvärt om. Frågan är hur vi kan ta ett gemensamt ansvar för att förhindra enskilda tragedier i framtiden.

Vid seminariet presenteras WSP:s granskning av orsakerna till de fellämningar som har skett i Göteborg och Stockholm. Förbundsdirektör Per Juth redogör för en färsk demografisk studie och ger Svenska Taxiförbundets syn på färdtjänstens situation. Representanter för brukarorganisationer bidrar med sin syn och deltar i ett samtal om hur vi gemensamt kan arbeta för en nollvision.

Medverkande:
Björn Hugosson, gruppchef Omvärld & Utveckling, WSP
Lise Lidbäck, ordförande, Neuroförbundet
Håkan Thomsson, ordförande, Synskadades Riksförbund
Rune Kjernald, vice ordförande, SPF Seniorerna
Per Juth, förbundsdirektör, Svenska Taxiförbundet

Tid: Måndagen den 29 juni 2015, kl. 10.30 - 11.30

Plats: Kronstallgränd/Kilgränd, trädgården, cirka 100 meter från Donners plats, Visby

claudio.skubla@taxiforbundet.se

Svenska Taxiförbundet företräder Sveriges taxiföretag. Bakom oss står nära 230 beställningscentraler, vilket motsvarar cirka 70 procent av taxibranschen.